Архив статей

DIGITAL MARKETING AS AN ELEMENT OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT: TRENDS, CHALLENGES AND OPPORTUNITIES (2024)
Выпуск: Т. 3 № 1 (2024)
Авторы: Дадабаева Рано Акрамовна, Жамолиддинов Фахриёр Шодиёр

In the intersection of digital marketing and sustainability, emerging trends and innovations are shaping the landscape as businesses increasingly recognize the importance of environmental and social responsibility. The article is devoted to the impact of digital marketing solutions on the process of achieving sustainable development goals. It analyzes trends indicating a significant shift in consumer preferences towards environmentally friendly products and socially responsible consumer behavior. The article provides examples of several international campaigns that illustrate successful efforts contributing to sustainable development. The role of digital technologies in achieving sustainable development goals examined, emphasizing the necessity of integrating sustainability issues into corporate digital strategies

Сохранить в закладках
ЦИФРОВАЯ ТРАНСФОРМАЦИЯ ПРЕДПРИЯТИЙ: ПРОБЛЕМЫ И ПЕРСПЕКТИВЫ ВНЕДРЕНИЯ ЭЛЕКТРОННОЙ ОТЧЕТНОСТИ (2025)
Выпуск: Т. 4 № 2 (2025)
Авторы: Долбня Наталия Валерьевна, Карпачев Денис Сергеевич

Современные предприятия сталкиваются с необходимостью цифровой трансформации для повышения эффективности управления, сокращения издержек и соответствия требованиям регулирующих органов. Одним из ключевых элементов этой трансформации является внедрение систем электронной отчетности, которые позволяют автоматизировать процессы сбора, обработки и передачи данных. В статье рассматриваются преимущества, проблемы и тенденции интеграции электронной отчетности в бизнес-процессы. Методы исследования включали системный и сравнительный анализ, а также эмпирические методы и процессное моделирование. В результате представлен практический кейс внедрения системы электронной отчетности «СБИС Отчетность» на предприятии ООО «ЦЭВР», который может быть полезен для цифровой трансформации организации с целью совершенствования отчетных процессов посредством их автоматизации

Сохранить в закладках